Η ανάρτηση αέρα στον κινητήριο άξονα


Μέχρι τώρα η ανάρτηση αέρα επιλεγόταν για λόγους άνεσης σε οχήματα εντός δρόμου, λόγω της περιορισμένης απόστασης από το έδαφος.

Κάποια στιγμή, οι μηχανικοί της Volvo Trucks αποφάσισαν να φέρουν την ανατροπή στη νέα ανάρτηση αέρα τους, συνδυάζοντας την απόσταση από το έδαφος των φύλλων σούστας με την άνεση και την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης αέρα.

Στο περιβάλλον του εργοταξίου δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια να εξέχουν κάποια κάτω εξαρτήματα από τον άξονα, όπως τα ελατήρια και οι φούσκες αέρα. Αν συμβαίνει αυτό, αποβαίνει σε βάρος της τόσο αναγκαίας απόστασης από το έδαφος. «Τοποθετήσαμε λοιπόν αυτά τα μέρη στην επάνω πλευρά του κινητήριου άξονα, όπου είναι λιγότερο ευπαθή» λέει ο Bosse Franzon, υπεύθυνος σχεδιασμού προϊόντων. «Το αποτέλεσμα είναι απόσταση από το έδαφος τουλάχιστον 300 χιλιοστόμετρα και η ανάρτηση δεν είναι πρώτος στόχος για μικρές και μεγάλες πέτρες.»

Ανεκτικό αλλά και σφικτό

Οι βελτιωμένες αντιστρεπτικές ράβδοι παίζουν σημαντικό ρόλο και για τη νέα ανάρτηση αέρα. Η διάταξή τους είναι ανεστραμμένη και βρίσκεται στο μέσον μεταξύ των αξόνων. Τώρα μεταφέρουν τις δυνάμεις από το δρόμο και το ρυμουλκούμενο προς το πλέον άκαμπτο τμήμα του πλαισίου, με στόχο τη βελτίωση της ευστάθειας κατά τον εγκάρσιο άξονα.

«Η ανάρτηση αέρα διαθέτει ένα ευφυές σύστημα ελέγχου το οποίο αποσκοπεί στην βελτιστοποίηση της κατανομής φορτίου ανάμεσα στους άξονες για την καλύτερη δυνατή σταθερότητα κατά την ανατροπή» προσθέτει ο Peter Frleta, υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού. «Όσοι πιστεύουν ότι όλα τα ανατρεπόμενα με ανάρτηση αέρα συμπεριφέρονται σαν μαούνες, καλύτερα να το ξανασκεφτούν.»

Τι χρειάζεται η άνεση για παραδόσεις χαλικιών;

Έχοντας την εμπειρία της «συμπεριφοράς σκάφης πλύσης» όταν το φορτηγό κινείται στο κάκιστο έδαφος του λατομείου, ο Peter Frleta πιστεύει ότι σε τέτοιες συνθήκες χρειάζεται περισσότερο η ανάρτηση αέρα: «Οι κραδασμοί μεταφέρονται από το πλαίσιο στην καμπίνα και από εκεί στον οδηγό. Αισθάνεσαι λες και κρατάς κομπρεσέρ.» Σταματά για μία στιγμή και συνεχίζει: «Δεν μας εκπλήσσει που οι οδηγοί που δοκίμασαν την νέα ανάρτηση αέρα συνέχισαν με ευχαρίστηση τις δοκιμές. Κανείς δεν ήθελε να ξαναγυρίσει στην ταλαιπωρία της οδήγησης συμβατικού φορτηγού.»

Η νέα ανάρτηση συνεπάγεται καλύτερες συνθήκες και για το ίδιο το φορτηγό, επειδή οι βλάβες λόγω κραδασμών είναι λιγότερες, κάτι που τελικά αποβαίνει προς όφελος του χρόνου διαθεσιμότητας. Επιπλέον, η αύξηση της ταχύτητας του οχήματος είναι προς όφελος της παραγωγικότητας. «Παρατηρήσαμε αύξηση της ταχύτητας κατά 5 με 10 χλμ/ώρα, μόνο και μόνο λόγω της βελτίωσης της άνεσης» προσθέτει ο Peter Frleta.

Κοντύτερος πρόβολος

Η σχεδίαση της νέας ανάρτησης δεν επιτρέπει στα εξαρτήματα πίσω από τον οπίσθιο άξονα να εμποδίσουν την ανατροπή. Ένα από τα οφέλη της σχεδίασης αυτής είναι η δυνατότητα απευθείας ανατροπής σε οδοστρωτήρα. «Υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης του άξονα ανατροπής πολύ κοντά στον οπίσθιο τροχό, έτσι ώστε ο πρόβολος να είναι πολύ περιορισμένος. Πολλά είναι τα οφέλη του και ας μην ξεχνάμε ότι είναι η πρώτη ειδικής σχεδίασης ανάρτηση αέρα για εργοταξιακή χρήση» λέει ο Bosse Franzon.

Σε όλη τη γκάμα

Η νέα ανάρτηση αέρα τώρα διατίθεται με σχεδόν όλες τις διαμορφώσεις αξόνων, συμπεριλαμβανομένων φορτηγών με κινούμενο εμπρόσθιο άξονα (4×4, 6×6, 8×6 και 10×6). Η μέγιστη ικανότητα φορτίου είναι υψηλή – 26 τόνοι με τριπλή διάταξη αξόνων και 36 τόνοι με το σύστημα τριών αξόνων – κάτι που προσφέρει συνολική ικανότητα φορτίου 46 τόνων για ένα τετραξονικό φορτηγό όπως το 8×4.

Το Volvo FMX με ανάρτηση αερα

Το Volvo FMX, με το πλαίσιο πολύ αυξημένου ύψους για εργοταξιακές χρήσεις, μπορεί να εφοδιαστεί με ανάρτηση αέρα πίσω, σε συνδυασμό είτε με ταμπούρα ή με δισκόφρενα. Μαζί με τις διαμορφώσεις τριών αξόνων, ο Bosse Franzon θεωρεί ότι η λύση αυτή είναι καταλύτης, προκειμένου το όχημα να αποκτήσει εξαιρετική ευελιξία. «Το γεγονός ότι μπορείτε να επιλέξετε δισκόφρενα σημαίνει ότι μπορείτε να αποκτήσετε και Volvo Dynamic Steering. Και με την κορυφαία ανάρτηση, τα καλύτερα φρένα και το καλύτερο τιμόνι, το φορτηγό αποκτά έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα.»

Ο Peter Frleta φέρνει στο νου του το I-Shift. «Σε αυτή την περίπτωση θα ήθελα το δικό μου φορτηγό να έχει και το τέλειο κιβώτιο ταχυτήτων.» 







 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΟΛΩΜΟΥ 23,
55134 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
2310 610 023
info@dpfecocleaning.gr



© 2015 - dpfecocleaning.gr
Back to top